Jumaat, 4 Jun 2010

Bangun dari Lamunan

Sudahkah kita bersedia???


Misi bantuan ke yang diikuti oleh wakil daripada Malaysia yang menaiki kapal Marri Marvana diserang oleh tentera zionis dan seterusnya menawan kapal tersebut seterusnya mengalihkan arah peraliran kapal tersebut dari memasuki Gaza... Dengan tercetusnya tindakan yang dilakukan oleh yahudi, lagi menampakkan kekejaman yang telah dilakukan oleh mereka ke atas bangsa Islam di palestin sejak sekian lama..

Dimanakah kita?

 Di Pub?


Di atas jalan raya?


Di tepi jalan?


Kenapa mereka masih lagi tidak mengambil peduli hal saudara kita di sana?
Mungkinkah tidak ada rasa simpati lagi di dalam diri masyarakat kita?

fikir-fikirkan lah jika kita di tawn seperti di Gaza , kita juga mengharapkan bantuan dari luar..
Ade juga menyatakan buang masa saja kita hantar bantuan naik kapal, pastu kena sekat dengan Israel.. Yang pasti mereka mempunyai usaha untuk membantu anda Bagaimana?

Bantuan setakat yang termampu, jika hanya mampu derma 5 sen, silakan, jika mampu memberi yang lebih banyak, silakan, insyaAllah semuanya akan diterima oleh NYA...



Isu ini bukan isu yang baru tetapi isu yang lama , oleh itu peranan kita semua untuk menyebarkan selalu kepada masayarakat, supaya ianya tidak hanya sekejap sahaja malah berterusan sehingga Gaza dibebaskkan dan zionis dihancurkan. Bangunlah wahai saudaraku, tingkatkan keimanan kerana dengan Islam sahaja kita boleh berjaya.. wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan